اندازه گیری دقیق فشار خون الزام معاینات طب کار در مرکز طب کار پازند

فشار خون بالا را “قاتل خاموش” می نامند. اکثر مبتلایان به فشار خون بالا از این مشکل آگاه نیستند زیرا ممکن است علائم هشدار دهنده  نداشته باشند. به همین دلیل ضروری است که فشار خون به طور منظم اندازه گیری شود.  علائم ، شامل سردردهای اولیه صبح ، خونریزی بینی ، ضربان قلب نامنظم ، […]


فشار خون بالا را “قاتل خاموش” می نامند. اکثر مبتلایان به فشار خون بالا از این مشکل آگاه نیستند زیرا ممکن است علائم هشدار دهنده  نداشته باشند. به همین دلیل ضروری است که فشار خون به طور منظم اندازه گیری شود.

 علائم ، شامل سردردهای اولیه صبح ، خونریزی بینی ، ضربان قلب نامنظم ، تغییر دید و وزوز گوش می باشد. فشار خون بالا می تواند باعث خستگی ، حالت تهوع ، استفراغ ، سردرگمی ، اضطراب ، درد قفسه سینه و لرزش عضلات شود.
از جمله عوارض دیگر ، فشار خون بالا می تواند آسیب جدی به قلب وارد کند. فشار بیش از حد می تواند شریان ها را سخت کند و باعث کاهش جریان خون و اکسیژن به قلب شود. این فشار زیاد و کاهش جریان خون می تواند باعث موارد ذیل شود:
درد قفسه سینه ، که به آن آنژین نیز گفته می شود.
حمله قلبی ، هنگامی رخ می دهد که خونرسانی به قلب مسدود شود و سلول های ماهیچه ای قلب از کمبود اکسیژن بمیرند. هرچه جریان خون بیشترمسدود شود ، آسیب به قلب بیشتر می شود. نارسایی قلبی ، هنگامی رخ می دهد که قلب نتواند خون و اکسیژن کافی را به سایر اندام های حیاتی بدن منتقل کند.ضربان قلب  می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود.

فشار خون بالا همچنین می تواند شریانهایی را که خون و اکسیژن به مغز می رسانند ، پاره یا مسدود کند و باعث سکته مغزی شود.

علاوه بر این ، فشار خون بالا می تواند باعث آسیب کلیه شود و منجر به نارسایی کلیه شود.