تبریک مناسبت روز جهانی ارتباطات به فعالین این حوزه

هفدهم ماه مه برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و دوربرد و جامعه اطلاعاتی (WTISD) است.  سال ۱۸۵۶ میلادی در چنین روزی نمایندگان بیست کشور جهان گرد هم نشستند تا اولین قوانین فراملی ارتباطات را که در آن زمان در پیشرفته‌ترین شکل، محدود به تلگراف بود، تدوین کنند. نتیجه‌ این گردهمایی و بحث‌ها منجر به […]


هفدهم ماه مه برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و دوربرد و جامعه اطلاعاتی (WTISD) است.  سال ۱۸۵۶ میلادی در چنین روزی نمایندگان بیست کشور جهان گرد هم نشستند تا اولین قوانین فراملی ارتباطات را که در آن زمان در پیشرفته‌ترین شکل، محدود به تلگراف بود، تدوین کنند. نتیجه‌ این گردهمایی و بحث‌ها منجر به تشکیل « اتحادیه بین‌المللی تلگراف »  و اختصاص این روز یعنی هفدهم مه به این مناسبت شد.

ارتباط انسان ها با یکدیگر، سنگ بنای جامعه انسانی را تشکیل می دهد و هرچه این ارتباط نزدیک تر و گسترده تر باشد بنای جامعه هم مستحکم تر خواهد بود.

مردم با استفاده از راه های مختلفی، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و بدون استفاده از زبان هم با هم سخن می گویند. مانند کمک گرفتن از تصاویر و نقاشی.

در قرن بیست و یکم ، که عصر ارتباطات نامیده می شود یکی از شاخص های مدرنیتی جوامع، میزان فعالیت آن در زمینه ارتباطات دانسته می شود  و درجه پیشرفت ارتباطات ، یکی از شاخص های مهم توسعه به شمار می آید.